صفحه اصلی / قطعات لودر / نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

 

نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

لودرها یکی از ماشین‌آلان پرکاربرد راه‌سازی هستند که می‌توان آن‌‌ها را فرزندان بیل‌های مکانیکی دانست. با اینکه بیل‌های مکانیکی جزو پرکاربردترین ماشین‌آلات راهسازی هستند، لودرها به دلیل قیمت پایین‌تر و گاها قدرت بیشتر برای انجام اموری چون بارگیری و انتقال مصالح و یا خارج کردن سریع و کارای نخاله‌های ساختمانی از محیط پروژه، مورد توجه واقع شده‌اند. لودر چرخدار کاترپیلار 950H یکی از لودرهای سایز متوسط کمپانی کاترپیلار با بهره‎وری بالا و هزینه‌های عملیاتی پایین می‌باشد. در این مقاله از راهسازان قطعه به نقد و بررسی  لودر چرخدار کاترپیلار 950H خواهیم پرداخت.

 

قطعات لودر کاترپیلار 950
قطعات لودر کاترپیلار 950

نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

قابلیت اطمینان لودر چرخدار کاترپیلار 950H

1 – قابلیت اطمینان اثبات شده لودر 950H

طراحی و تولید بسیاری از المان‌ها و قطعات لودر 950H از روی لودرهای سری 950 کاترپیلار ساخته شده‌اند که در گذشته جواب خود را به خوبی پس داده‌اند و این موضوع به اطمینان پذیری این لودر چرخدار می‌افزاید. از این المان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مبدل گشتاور استاتور
  • سیستم خنک‌کاری مجزا
  • کابین
  • قاب‌ها
  • محورها

2 – تکنولوژی ACERT

تکنولوژی ACERT پیش‌تر در سال 2003 بر روی کامیون‌های بزرگراهی مورد تست قرار گرفت و از آزمایش با سربلندی بیرون آمد. حال این تکنولوژی بر روی ماشین‌‌آلات راهسازی پیاده‌سازی شده و به لودر چرخدار کاترپیلار 950H این امکان را می‌دهد تا دوام و اطمینان پذیری در عملیات را بدون افزایش مصرف سوخت و کاهش بهره‌وری، به ارمغان آورده و تمامی انتظارات را به خوبی برآورده سازد.

3 – طراحی اجزای لودر 950H

اجزای لودر چرخدار کاترپیلار 950H با کیفیت بسیار عالی ساخته شده‌اند و طراحی آن‌های به شکلی است که حتی در شدیدترین و سخت‌ترین محیط‌ها و شرایط کاری نیز به خوبی عمل کرده و تمامی استانداردها را پاس نمایند.

ماژول‌های کنترلی موتور و سنسورها به خوبی آب‌بندی شده‌اند تا بر اثر رطوبت شدید و گرد و غبار، دچار خرابی و یا سوء عملکرد نگردند. فیوزها، کانکتورها و اتصالات سیمی لودر 950H در برابر خوردگی مقاوم بوده و این اطمینان را برای کاربر حاصل می‌کنند که تمامی اتصالات بدون هیچ مشکلی عمل می‌کنند.

طراحی و ساخت شیلنگ‌ها به شکلی است که در برابر سایش مقاومت بالایی از خود نشان داده و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند. همچنین مهندسی مناسب در طراحی شیلنگ‌ها سبب شده تا نصب و جایگزین کردن آن‌ها بسیار ساده باشد. کاترپیلار برای آب‌بندی کوپلینگ‌های این لودر چرخدار از واشرهای O-Ring استفاده کرده است تا آب‌بندی به شکل کاملا مثبتی انجام شود و اتصالات، کاملا با دوام و بدون نشتی باشند.

در آخر نیز استفاده از قطعات بسیار باکیفیت و مناسب برای عملیات‌های سنگین در این لودر چرخدار، قابلیت اطمینان پذیری این لودر را به شکل قابل توجهی بهبود میدهد تا از نشت، خوردگی‎‌های زودرس، فرسایش قطعات به خوبی جلوگیری شود.

4 – سیستم مانیتورینگ و پایش وضعیت

لودر کاترپیلار 950H به سیستم مانیتورینگ کاترپیلار (CMS) مجهز است که پایش وضعیت سیستم را برای اپراتور ممکن میسازد و کمک می‌کند تا وضعیت کلی لودر را به شکل بسیار راحت‌تری پایش کند. این سیستم، عملکردهای اصلی موتور را پایش میکند و در صورت وقوع شرایط بحرانی، از موتور در برابر آسیب رساندن به خود، محافظت می‌کند. این شرایط بحرانی برای سیستم مانیتورینگ لودر 950H کاترپیلار به شرح زیر است.

  • افزایش دمای مایع مبرد
  • دمای بالای هوای ورودی
  • کاهش روغن موتور
  • کاهش فشار سوخت
  • افزایش فشار سوخت
  • افزایش بیش از اندازه دور موتور

5 – سیستم تبادل اطلاعات یا لینک

سیستم تبادل اطلاعات کاترپیلار یک سیستم ارتباطی ماهواره‌ای است که جریان دائمی اطلاعات را بین لودر و مرکز عملیات کاترپیلار محقق میسازد و امکان تبادل انواع اطلاعات را فراهم می‌سازد. این سیستم امکان ردیابی لودر، پیدا کردن محل دستگاه و ساعت‌های عملیاتی آن را برای حفظ سلامتی لودر و بهبود بهره‌وری ممکن می‌کند.

6 – مدیریت تجهیزات‎

با استفاده از یک اشتراک مدیریت تجهیزات، اطلاعات دریافت میشود توسط سیستم تبادل اطلاعات از لودر کاترپیلار شما بر روی یک کامپیوتر ذخیره میشود و در دسترش شما قرار می‌گیرد. استفاده از این اطلاعات به کاهش خطرات امنیتی، نظارت بهتر بر روی تجهیزات، بهبود نگهداری و تعمیرات و اجرای تعمیرات مورد نیاز پیش از وقوع خرابی‌های وسیع، کمک می‌کند. در واقع این سیستم همانطور که از نامش پیداست، مدیریت تجهیزات را بهبود میبخشد و هزینه‌های عملیاتی و غیر قابل پیش‌بینی لودر را کاهش می‌دهد.

7 – خدمات SOS

خدمات SOS کاترپیلار با شناسایی مشکلات کوچک از وقوع مشکلات بزرگ و یا خرابی‌های شدید لودر پیشگیری می‌کند. مرکز عملیات کاترپیلار با بررسی داده‌ها از طریق سیستم تبادل اطلاعات، پارامترهایی چون فرسایش قطعات، کیفیت و وضعیت روغن را بررسی میکند و همچنین از داده‌های سیستم برای پیش‎بینی مشکلات ریز و درشت استفاده می‌کند. این پیش‌بینی‌ها با لودرهای کاترپیلار کمک می‌کند تا مشکلات و آسیب‌های کوچک پیش‌رورا برطرف ساخت و از بروز آسیب‌های بزرگ و خرابی‌های گسترده، پیشگیری نمایند.

 

فروش قطعات لودر کاترپیلار

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت

ارسال به تمام نقاط کشور

جهت کسب اطلاع قیمت و خرید تماس بگیرید

شماره تماس:09121876714

 

دوام و ماندگاری لودر چرخدار کاترپیلار 950H

موتور کاترپیلار 950
موتور کاترپیلار 950

1 – موتور C7 به همراه تکنولوژی ACERT

لودر چرخدار کاترپیلار 950H از یک موتور C7 به همراه تکنولوژی ACERT توان می‌گیرد. این موتور در کنار فناوری نوین ACERT، سوخت را به صورت کامل به احتراق میرساند و عملکرد ، کارایی و دوام موتور را در حین کاهش گازهای گلخانه‌ای، حفظ می‌کند.

موتور C7 در لودر چرخدار 950H دارای حجم 7.2 لیتری و 6 سلندر، دارای کنترل‌های الکترونیکی و سیستم تزریق سوخت برقی می‌باشد. یک توربوشارژر با چرخ‌پره‌های تیتانیومی در کنار یک افتر کولر هوا به هوا، قدرت و توان خروجی این موتور را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

2 – کنترل کننده الکترونیکی

موتور لودر 950H توسط یک ماژول کنترلی الکترونیکی با نام ADEM A4 کنترل می‌شود. این کنترل کننده، توان خروجی موتور را که با توجه به تقاضای بار دریافت میشود و از سنسورهایی که در بخش‌های مختلف لودر قرار گرفته‌اند، تنظیم می‌کند.

3 – بلوک موتور و پیستون

بلوک موتور چدنی است و از موادی مشابه به سر سیلندرها ساخت است.

قطر دیواره‌ها به نسبت موتورهای پیشین این سری، ضخیم‌تر طراحی میشود و برای کاهش نویز و صدا و افزایش سختی، بهینه میشود. میله‌های اتصال نیز از فولاد فورج تولید میشود و توسط دو مهره به میل لنگ متصل می‌گردند.

4 – سر سیلندرها

سر سیلندرهای لودر کاترپیلار 950H به صورت یک تکه بوده و به شکلی طراحی شده‌اند تا جریان هوا را تسهیل نمایند. این نوع طراحی به موتور اجازه می‌دهد تا هوای خنک‌تر و تمیزتری را با تلاش کمتری دریافت نماید.

5 – محورها

اکسل‌های لودر کاترپیلار 950H برای دوام بالا در تمامی عملیات‌ها و شرایط کاری طراحی میشود.

است. اکسل‌های جلو کاملا محکم و سخت طراحی شده‌ و برای پشتیبانی به قاب وصل شده‌اند. اکسل جلو به خوبی وزن لودر و گشتاور ناشی از بارگذاری خارجی را تحمل می‌کند. محور عقب توانایی نوسان در محدوده 13 درجه را دارد. هر 4 چرخ برای ثبات هر چه بیشتر لودر و افزایش پایداری بر روی زمین قرار می‌گیرند.

6 – سیستم ترمز یکپارچه

سیستم تمرکز یکپارچه به کاهش دمای روغن اکسل‌ها کمک کرده و دوام اکسل‌ها و ترمزها را در مسافت‌های زیاد و عملیات‌های طولانی به خوبی حفظ می‌کند.

7 – وزنه تعادل

وزنه تعادل این محصول از کمپانی کاترپیلار دارای وزن 840 کیلو گرمی می‌باشد که تعادل دستگاه را در عملیات‌های مختلف به خوبی حفظ می‌کند. برای کاربردها و عملیات‌های سنگین‌تر نیز می‌توان از وزنه تعادل 1399 کیلو گرمی که به صورت اختیاری می‌باشد را بر روی این لودر نصب نمایید.

پیشنهاد ما به شما

بیل مکانیکی کوماتسو 400

بیل مکانیکی کوماتسو PC400 – راهنمای کاربردی کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو PC400 یکی از بیل‌های مکانیکی های شرکت کوماتسو است که در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button