صفحه اصلی / انواع پیکور / معرفی انواع چکش‌های هیدرولیکی

معرفی انواع چکش‌های هیدرولیکی

چکش‌های هیدرولیک یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهای جانبی برای عملیات‌های حفاری و تخریب می‌باشند. چکش‌های هیدرولیکی بطور معمول بر روی بیل‌های مکانیکی متصل شده و امکان تخریب و حفاری را برای اپراتور بیل مکانیکی فراهم می‌سازند. این ابزارهای ارزشمند با استفاده از نیروی هیدرولیکی، سنگ‌های بزرگ را خرد کرده و سازه‌های بتنی را به ابعادی کوچک‌تر تبدیل می‌نمایند. چکش‌های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند و آشنایی با انواع چکش‌های هیدرولیک به شما در اتنخاب چکش هیدرولیک مناسب پروژه‌تان کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله از راهسازان قطعه به معرفی انواع چکش‌های هیدرولیک و بررسی ویژگی آن‌ها خواهیم پرداخت.

چکش‌ هیدرولیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

چکش‌های هیدرولیکی در واقع جزو ابزارهای جانبی یا الحاقی می‌باشند که بر روی لودرها و بیل‌های مکانیکی متصل شده و با استفاده از نیروی هیدرولیکی، عملیات تخریب و حفاری را انجام می‌دهند. از انواع کاربردهای چکش هیدرولیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تخریب پی‌های بتنی
  • شکستن و خرد کردن سنگ‌ها
  • ایجاد تونل و کانال
  • تخریب بناهای قدیمی
  • حفاری

انواع چکش‌های هیدرولیکی 1

انواع چکش‌های هیدرولیکی:

چکش‌های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند و بسته به حجم و اندازه کار در اندازه‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. برای حداکثر بهره‌وری از چکش‌‌های هیدرولیک و انجام صحیح کار لازم است تا از نوع صحیحی از چکش‌های هیدرولیک باتوجه به نوع فعالیت‌هایتان استفاده نمایید. در ادامه به معرفی انواع چکش‌های هیدرولیکی می‌پردازیم.

1 – چکش‌های هیدرولیک اتصال از بغل (جانبی):

چکش‌های هیدرولیک جانبی بطور معمول دارای دو آتل فولادی ضخیم در دو پهلوی خود برای محافظت از چکش هستند. این نوع از چکش‌های هیدرولیک در جلو وعقب خود محافظی نداشته و درصورت استفاده غیر اصولی، صفحات آن می‌توانند شل شده و یا بشکنند. همچنین صدای زیاد چکش‌های هیدرولیک جانبی نیز یکی از معضلات این چکش‌ها می‌باشد. ویژگی‌ چکش‌های هیدرولیک جانبی به شرح زیر است.

  • برای تخریب و ساخت‌وساز گزینه مناسبی می‌باشند.
  • به دلیل پایین بودن نقطه نصب، ضربه‌زدن به دیوارها و سایر المان‌ها با زاویه مثبت امکان‌پذیر است.
  • جداسازی، نصب و نگهداری از آن‌ها آسان می‌باشد.

2 – چکش‌های هیدرولیک اتصال از بالا:

چکش‌های هیدرولیک اتصال از بالا همچون چکش‌های جانبی دارای مشکلات ارتعاشات و صدای بالا می‌باشند. مزیت عمده این نوع از چکش‌های هیدرولیک، طراحی مستقیم برای اثرگذاری هرچه بیشتر ضربات عمودی می‌باشد. طراحی مستقیم این چکش‌ها سبب می‌شود تا حداکثر نیرو رو به پایین اعمال شود. ویژگی‌ چکش‌های هیدرولیک اتصال از بالا شامل موارد زیر است.

  • کنترل و مکان‌یابی این چکش‌ها در محدوده بسیار خوبی قرار دارد.
  • سر انتقال بالایی برای تطبیق‌پذیری بیشتر قابل تعویض می‌باشد.
  • طراحی عمودی، نقصان عملکرد مته را کاهش می‌دهد.

3 – چکش‌های هیدرولیک سایلنت یا جعبه‌ای:

چکش‌های هیدرولیک سایلنت یا بی‌صدا به جای دو آتل فولادی از یک پوسته کامل استفاده می‌کنند. این پوسته می‌تواند با دمپ کردن صدا، مشکلات نویز و صدای چکش را به حداقل برساند. این پوسته از همه طرف چکش را پوشش می‌دهد، درنتیجه مشکلات شل شدن یا شکستن صفحات در این چکش‌های وجود ندارد. چکش‌های هیدرولیک سایلنت یا جعبه‌ای دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند.

  • صدا، لرزش و نویز آن‌ها بسیار کمتر از سایر چکش‌های هیدرولیکی می‌باشد.
  • طراحی جعبه‌ای آتل‌ها از بدنه در برابر آسیب‌ها محافظت می‌نماید.
  • سر انتقال بالایی برای تطبیق‌پذیری بالاتر قابل تعویض است.

چکش‌های هیدرولیکی

فروش قطعات اصلی چکش هیدرولیکی

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید
شماره تماس: 09121876714

جمع بندی:

چکش‌های هیدرولیک جزو ابزارهای بسیار مفید برای حفاری و خرد نمودن المان‌های بزرگ سازه می‌باشند. چکش‌های هیدورلیک در انواع مختلفی موجود می‌باشند که هر یک از آن‌ها نیز در سایزهای مختلفی موجود می‌باشند. برای دستیابی به بیشترین کارآیی لازم است تا از نوع مناسبی از چکش‌های هیدرولیک استفاده نمایید. همچنین برای وارد نشدن آسیب به چکش و کارکنان نیز حتما اصول استفاده از چکش‌های هیدرولیک را رعایت نمایید.

پیشنهاد ما به شما

بهترین چکش هیدرولیکی

فروش پیکور نو و استوک و لوازم پیکور

فروش پیکور نو و استوک و لوازم پیکور با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button