صفحه اصلی / ماشین آلات / تاریخچه بیل مکانیکی بکهو

تاریخچه بیل مکانیکی بکهو

بیل‌های مکانیکی نقش بسیار قابل توجهی در حفاری‌ها داشته و که این ماشین بزرگ را به یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در فعالیت‌های عمرانی تبدیل کرده است. به دلیل کاربرد قابل توجه بیل‌های مکانیکی، در طول تاریخ انواع مختلفی از این دستگاه ابداع شده که یکی از همین ابداعات، بیل‌های مکانیکی بکهو می‌باشند. بیل مکانیکی بکهو را می‌توان ترکیبی از بیل مکانیکی و لودر دانست. در این مقاله به معرفی بکهو و تاریخچه بیل مکانیکی بکهو می‌پردازیم.

 

بیل مکانیکی بکهو چیست؟

بیل مکانیکی بکهو در واقع ادغام لودر و بیل مکانیکی می‌باشد که باعث شده تا ظاهر عجیبی به خود بگیرد. در بخش جلویی بیل مکانیکی بکهو یک باکت لودر قرار گرفته که عموما برای جابجایی مواد از آن استفاده می‌شود. در بخش پشتی این تجهیز نیز یک باکت جهت حفاری وجود دارد. این ترکیب خلاقانه بیل مکانیکی بکهو را به یک ماشین بسیار کاربردی تبدیل کرده است.

کابین بیل مکانیکی بکهو باید برای اپراتور شرایط کنترل کامل این تجهیز را فراهم کند. به همین دلیل کابین بیل مکانیکی بکهو قابلیت چرخش 360 درجه را دارید تا اپراتور بتواند به راحتی هم پشت و هم جلوی دستگاه را تحت کنترل خود داشته باشد.

از قطعات اصلی یک بکهو می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • باکت لودر
  • باکت بیل مکانیکی
  • کابین
  • بوم
  • شاسی
  • بازو هیدرولیک
  • استیک
  • بکهو

 

کاربردهای بیل مکانیکی بکهو:

کاربرد اصلی بکهو در حفاری و ایجاد گودال جهت لوله‌کشی، زهکشی و رد کردن کابل‎های زیر زمینی می‌باشد. بطور خلاصه بکهوها برای ایجاد گودال‌هایی که قرار است دوباره پر شوند کاربرد دارد. همچنین بکهوها در ساخت‌وسازهای عمومی به دلیلی کارآیی بالایی که دارند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از کاربردهای بکهو در تخریب می‌باشد. بکهو در تخریب ساختمان‌های قدیمی و همچنین تخریب آسفالت و سنگ‌فرش‌ها بسیار کاربردی می‌باشد. در پروژه‌هایی که نیاز به حفاری و جابجایی مواد می‌باشد، استفاده از این تجهیز باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

بطور کل از کاربردهای اصلی بکهو می‌توان به کاربردهای زیر اشاره کرد.

  • ساخت و ساز
  • تخریب‌های کوچک
  • حمل و نقل مصالح ساختمانی سبک
  • حفر چاله
  • محوطه سازی
  • شکستن سنگ‌فرش و آسفالت

 

تاریخچه بیل مکانیکی بکهو:

تاریخچه بیل مکانیکی بکهو را می‌توان تا سال 1950 دنبال کرد. هرچند اولین نسخه از بیل مکانیکی بکهو در واقع طی سال 1953 توسط JCB به نمایش گذاشته شد. سپس در سال 1958 در بازار عرضه گشت. گرچه مسیر اختراع بیل مکانیکی بکهو به تراکتورهای کاترپیلار باز می‌گردد.

در سال 1950، تراکتورهای کاترپیلار به صورت گسترده در پروژه‌های عمرانی و سایت‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ابزار سودمندی خود را به خوبی ثابت کرده بود. درنتیجه از آن استقبال گسترده‌ای شده بود. کارشناسان شرکت نیز به دنبال راه‌های افزایش سودمندی و کارآیی این ابزار بودند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند.

فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی بکهو

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید

شماره تماس: 09121876714

تقریبا در همان زمان شرکتی اسکس که آن زمان با نام برادران ویتلاک شناخته می‌شد، اعلام کرد که به موفقیت بزرگی در ساخت بکهو دست پیدا کرده است. سپس در سال 1951 آزمایش‌هایی بر روی ابزار جدیدی که نام آن را Dinkum Digger گذاشته بود انجام داد. پس از چندی این شرکت از یک لودر هیدرولیک برای بهبود طراحی ماشین جدید خود استفاده کرد. بدین شکل اولین گام در ایجاد طرح اولیه لودر بکهو برداشته شد.

تاریخچه بیل مکانیکی بکهو 2
بیل مکانیکی بکهو

طراحی اولین بکهو توسط JCB:

بامفورد، موسس شرکت JCB در سفری که به نروژ داشت با بکهو آشنا شد و با توجه به پتانسیل‌های بالای آن، یکی از آن‌ها را خریداری کرده و به محل زندگی خود بازگرداند. او که تخصص زیادی روی طراحی لودرهای هیدرولیک داشت، روی طراحی این ابزار کار کرد و نسخه اولیه‌ای از آن را در سال 1953 به بازار معرفی کرد. در نهایت نیز شرکت JCB در سال 1958 موفق شد تا اولین بکهو یکپارچه را ساخته و وارد بازار نماید.

جالب است بدانید که بکهو در کشورهای مختلف دنیا با نام‌های مختفی شناخته می‌شود. برای مثال در هند، بکهو را با نام JCB می‌شناسند و در روسیه به آن لودر-بیل مکانیکی می‌گویند. بطور کل بیل مکانیکی بکهو به نام‌های دیگری چون بکهو، لودر بکهو و لودر-بیل مکانیکی و JCB نیز شناخته می‌شود.

نمونه بیل مکانیکی بکهو

فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی بکهو

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید

شماره تماس: 09121876714

جمع بندی:

بیل‌ مکانیکی بکهو یا لودر بکهو جزو تجهیزات بسیار کاربری، تطبیق‌پذیر و سودمند می‌باشد که در پروژه‌های کوچک و بزرگ، کاربرد بسیاری دارد. این تجهیز درواقع ترکیبی از بیل مکانیکی و لودر می‌باشد که آن را به یک تجهیز چند کاربرده تبدیل کرده است. تاریخچه بیل مکانیکی بکهو به سال 1953 باز می‌گردد، زمانی‌که بامفورد، موسس شرکت JCB نسخه اولیه اولین بکهو را به بازار معرفی نمود.

پیشنهاد ما به شما

قطعات ولوو 210

نقد و بررسی بیل مکانیکی ولوو مدل EC210

نقد و بررسی بیل مکانیکی ولوو مدل EC210 ، به جرئت می‌توان گفت بیل‎های مکانیکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button