صفحه اصلی / پین و بوش / پین و بوش بیل مکانیکی، نکاتی مهم جهت تعویض پین و بوش

پین و بوش بیل مکانیکی، نکاتی مهم جهت تعویض پین و بوش

هنگامی که از بیل‌های مکانیکی استفاده می‌کنید، برخی از قطعات آن با گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شوند. پین‌ و بوش بیل مکانیکی جزو اجزایی هستند که فرسایش آن‌ها بر اثر گذر زمان انتظار می‌رود. با فرسایش پین و بوش، لازم است تا به فکر تعویض پین و بوش بیل مکانیکی خود باشید. پین و بوش بیل مکانیکی بطور معمول به راحتی قابل تعویض می‌باشند. گرچه اگر اولین بار است که قصد تعویض پین و بوش بیل مکانیکی خود را دارید، نیازمند راهنمایی می‌باشید. در این مقاله از راهسازان قطعه به آموزش نکات مفید جهت تعویض پین و بوش بیل مکانیکی می‌پردازیم.

تعویض پین و بوش بیل مکانیکی:

باز کردن و تعویض پین و بوش بیل مکانیکی به خودی خود کار دشواری نیست. مهم‌ترین نکته در هنگام تعویض پین و بوش، مراقبت از بازو بیل مکانیکی و همچنین پین و بوش جدید می‌باشد. برای همین لازم است تا تعویض پین و بوش را به شکلی انجام داد که ضمن وارد نشدن آسیب به بازو، کمترین تنش ممکن به پین و بوش وارد شود. از همین‌رو بهتر است تا از تکنیک‌های باز کردن و تعویض پین و بوش مطلع بوده و بسته به موقعیت، از بهترین تکنیک ممکن استفاده نمایید.

باز کردن و تعویض پین‌های بیل مکانیکی:

پین‌های باکت در بیل مکانیکی وظیفه اتصال دادن باکت به بیل مکانیکی را برعهده دارند. این پین‌ها شامل پین رام، پین اتصال دهنده و پین بوم می‌باشند. در ابتدا تمامی پین‌ها در موقعیت خود نصب شده‌اند و موقعیت آن‌ها می‌تواند در مدل‌های مختلف تفاوت داشته باشد. برخی از بیل‌های مکانیکی دارای یک مهره بزرگ در کنار یک واشر در انتهای پین می‌باشند. برخی دیگر نیز دارای یک سوراخ می‌باشند که از طریق آن می‌توان پیچ و پین را محکم نمود. بعضی دیگر از مدل‌ها دارای رزوه‌ای در عقب پین می‌باشند که مهره‌ای بر روی آن محکم می‌شود.

صرف نظر از نوع و مدل بیل مکانیکی، پین باید بدون تنش جدا گردد. برداشتن پین‌های بیل مکانیکی کار چندان دشواری نمی‌باشد. با این حال هنگام برداشتن پین‌ها، اطمینان حاصل نمایید که بازوی بیل مکانیکی از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد.

اگر قصد برداشتن بوم جهت تعویض بوش‌ها را دارید، از یک لیفتراک همراه با زنجیر و یا یک جرثقیل کمک بگیرید تا برداشتن و جابجایی بوم آسان و ایمن‌تر گردد.

پس از اینکه موفق به درآوردن پین‌های بیل مکانیکی خود شدید، نوبت به درآوردن بوش‌ها می‌رسد. دقت داشته باشید که پین‌ها و بوش‌ها تقریبا به صورت همزمان و با هم دچار فرسودگی می‌شوند. پس بهتر است تا در هنگام تعویض پین‌ها، بوش‌ها را نیز تعویض نمایید. اگر پین‌ها را تعویض کنید اما بوش‌ها را به حال خود بگذارید، ممکن است در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات فراوانی گردید.

پین و بوش بیل مکانیکی
پین و بوش بیل مکانیکی

فروش و تولید پین و بوش درجه یک بیل مکانیکی

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید
شماره تماس: 09121876714

باز کردن بوش‌های بیل مکانیکی:

پیش از آنکه بخواهید بوش‌های بیل مکانیکی خود را تعویض نمایید، می‌بایست بوش‌ها را باز کنید. باز کردن بوش‌های بیل مکانیکی می‌تواند مشکل باشد ولی درصورتی‌که مرحله به مرحله و با ابزارهای درست پیش بروید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی بوش‌ها را باز نمایید.

باز کردن بوش‌ها ساده‌تر از قراردادن بوش‌های جدید می‌باشد، چراکه در هنگام قراردادن بوش‌های جدید نباید به بوش‌ها صدمه‌ای وارد نمایید. اما از آن‌ جایی که بوش‌های قدیمی دچار فرسودگی شده‌اند، نیاز نیست در درآوردن آن‌ها حساسیت به خرج دهید. گرچه در حین باز کردن بوش‌های قدیمی و جایگذاری بوش‌های جدید باید مراقب بازو بیل مکانیکی باشید. هرگونه صدمه به بازوهای بیل مکانیکی می‌تواند هزینه‌ زیادی برای شما ایجاد نماید.

با رعایت موارد زیر می‌توانید بوش‌ها را با کمترین تنش ممکن خارج نمایید.

1 – استفاده از ابزار صحیح:

اگر قصد درآوردن بوش‌های یک بیل مکانیکی کوچک را دارید، یک چکش و میله می‌توانند ابزارهای بسیار خوبی برای شما باشند. دقت داشته باشید که میله‌ای که از آن برای درآوردن بوش‌ها استفاده می‌کنید باید قطری بیشتر از قطر داخلی بوش‌ها داشته باشد. همچنین قطر میله شما نباید بیشتر از قطر خارجی بوش‌ها باشند.

2 – ایجاد زائده جوشکاری بر روی بوش:

ایجاد یک زائده جوشکاری بر روی بوش‌ها می‌تواند به شما در جاگذاری بهتر میله در بوش برای بیرون آوردن آن کمک نماید.

3 – جوش دادن سراسر قطر بوش:

اگر با بوش‌های بزرگ سروکار دارید، می‌توانید سراسر قطر آن را جوش دهید. هنگامی که جوش‌ها سرد شوند، بوش کمی جمع‌تر شده و درآوردن آن ساده‌تر خواهد شد.

4 – بخشی از بوش را ببرید:

اگر درآوردن بوش مشکل بود، می‌توانید بخشی از آن را برش دهید تا بوش جمع‌تر شده و درآوردن آن ساده‌تر گردد. برای برش بوش‌ها می‌توان از مشعل اکسی استیلن استفاده نمود. البته دقت کنید که در هنگام برش دادن بوش‌ها، بازوهای دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

5 – استفاده از پرس هیدرولیک:

یکی از بهترین نکات پیرامون باز کردن بوش‌ها با استفاده از پرس هیدرولیک، ایمن بودن آن می‌باشد. اگر به پرس هیدورلیک دسترسی دارید، از آن جهت باز کردن بوش‌های بیل مکانیکی استفاده کنید.

پین و بوش مینی بیل مکانیکی

تعویض بوش‌های بیل مکانیکی:

تا اینجای کار به باز کردن پین و بوش بیل مکانیکی پرداختیم. حال نوبت به تعویض کردن بوش‌های بیل مکانیکی رسیده است. تعویض بوش‌های بیل مکانیکی کاری پر استرس می‌باشد.

1 – استفاده از چکش:

استفاده از چکش‌ها برای جایگذاری بوش‌های جدید عالی هستند اما نکته‌ای که درخصوص آن‌ها وجود دارد، خطر خراب شدن بوش‌ها می‌باشد. در هنگام استفاده از چکش‌ برای وارد کردن بوش‌های جدید باید اطمینان حاصل نمایید که بوش‌ها به دلیل وارد شدن نیروی بیش از حد از طرف چکش‌ها، نشکنند.

اغلب بوش‌های بیل مکانیکی برای مقاومت بالاتر در برابر فرسایش از فولادهای سخت‌شده القایی ساخته‌ شده‌اند، اما همگی آن‌ها مستعد شکستن بر اثر ضربات چکش می‌باشند.

2 – استفاده از حرارت:

استفاده از یک منبع حرارتی برای گرم کردن محفظه بوش‌ها باعث انبساط محفظه شده و شما می‌توانید پیش از سرد شدن آن، بوش‌ها را به راحتی در جای خود وارد نمایید. توجه داشته باشید که منبع گرما منجر به آسیب دیدن رنگ بازوهای بیل مکانیکی نشود.

3 – استفاده از سرما:

همانطور که گرما باعث بزرگ‌تر شدن محفظه بوش‌ها می‌شوند، سرما نیز می‌تواند بوش‌ها را منقبض نماید. در واقع شما می‌توانید به جای گرما دادن به محفظه بوش‌ها، خود بوش‌ها را سرد کنید و پیش از آنکه بوش‌ها به دمای اصلی خود بازگردند، آن‌ها را در محفظه بوش وارد کنید.

4 – استفاده از پرس هیدرولیک:

استفاده از پرس‌های هیدرولیک روشی مناسب برای تعویض کردن بوش‌های بیل مکانیکی است. از پرس هیدرولیک می‌توان در کنار روش گرما دادن به محفظه و یا سرد کردن بوش‌ها استفاده نمود. مخصوصا برای زمان‌هایی که با بیل‌های مکانیکی بزرگ سروکار دارید.

تعویض پین و بوش بیل مکانیکی

فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید
شماره تماس: 09121876714

جمع بندی:

ماشین و قطعات هیدرولیکی با گذر زمان دچار فرسودگی شده و باید تعویض شوند. قطعات بیل مکانیکی نیز از این امر مستثنی نمی‌باشند. یکی از مهم‌ترین قطعات بیل مکانیکی که می‌تواند فرسایش بالایی داشته باشد، پین و بوش بیل مکانیکی می‌باشد. تعویض پین و بوش بیل مکانیکی کار بسیار دشواری نمی‌باشد، البته اگر از ابزارها و متدهای مناسب استفاده نمایید.

منبع

پیشنهاد ما به شما

نکات کلیدی برای تعویض پین و بوش بیل مکانیکی

پین و بوش بیل مکانیکی مناسب درتمامی بیل ها

پین و بوش بیل مکانیکی مناسب درتمامی بیل ها با دوام و کیفیت بالا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button