صفحه اصلی / انواع پیکور / پیکور و انواع آن

پیکور و انواع آن

تعریف کلی پیکور و انواع آن :

به تمام ابزارهای تخریب بتن و سنگ مکانیکی که بوسیله نیروهای محرکه مختلف از قبیل برق بنزین باد و هیدرولیک کار میکنند پیکور میگویند ،که در دسته ها و وزنهای مختلف برای کارایی بکار گرفته میشود.در انتخاب نوع مناسب باید مؤلفه‌هایی همچون نیروی مصرفی، توان و اندازه پیکور را در نظر گرفت تا یک نوع متناسب با پروژه پیش رو را انتخاب کرد.

برند های پیکور

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یکی از قطعات کاربردی است توسط شرکت های مختلف و برند های متنوعی طراحی، تولید و پشتیبانی می شود. اسامی برخی از این تولید کنندگان عبارتند از:

MSB کره جنوبی
OMAL ایتالیا
ESB کره جنوبی
مونتابرت (Montabert)
Furukawa
Indeco
Italdem
Rammer
Soosan
Demo
Stanley
IMI
ABEX
PMV

انواع پیکور:

1️⃣پیکور هیدرولیکی
این نوع از پیکور به دو دسته تقسیم میشود که عبارت انداز:

⬅️پیکور بیل مکانیکی:
قویترین پیکور موجود میباشد .

این چکش های هیدرولیکی در رده نیمه سنگین و سنگین از وزن ۹۰۰ کیلوگرم شروع میشوند تا حدود ۴ تن که انتهای دکل (بازوی) بیل به جای باکت وصل میشود و برای انواع تخریب بتن و سنگ مورد استفاده قرار می گیرد . سریعترین ،بهترین و مقرون به صرفه ترین روش تخریب می باشد .

موارد استفاده : تخریب سنگ در معادن و راهسازی ، تونل ، تخریب کلی ساختمان
تخریب فنداسیون و قطعات حجیم بتنی.

⬅️پیکور مینی لودر (بابکت):

این چکش تخریب هیدرولیکی در رده پیکورهای سبک از وزن ۱۲۰ کیلوگرم تا ۶۰۰ کیلوگرم روی مینی لودرها و مینی بیل ها استفاده میشود.تخریب با پیکور بابکت و مینی بیل بدلیل کوچکی سایز دستگاه برای کارگاههای ساختمانی و کار های سبک استفاده میشود.

موارد استفاده پیکور بابکت یا مینی بیل : تخریب آسفالت ، سنگ ، بتن ، از قبیل کفسازی بتنی ، دیوار آجری و بتنی ،تخریب ساختمانهای کوچک و …

⏺قطعات اصلی پیکورهای هیدرولیکی شامل:

سیلندر و سر سیلندر
پیستون
مته
اکومولاتور
سوپاپ و بلوک سوپاپ

2️⃣پیکور بادی:

همان چکش تخریب پنوماتیک است که بوسیله نیروی هوای فشرده که توسط کمپرسور بادی تولید میشود ضربه میزند .

پیکور بادی بدون اتصال به کمپرسور بادی قابل استفاده نیست.پیکور بادی از ۲ الی ۴۲ کیلوگرم میباشد که توسط یک نبروی کاری قابل استفاده است .
موارد استفاده : مکانهای عدم دسترسی به برق مثل معادن یا راهسازی، مکانهایی که آب وجود دارد مانند حفر چاه و… ، تخریب انواع بتن های مسلح.

3️⃣پیکور برقی(بتن کن یو هیلتی):

ابزار قدرتمندی هستند که در کارهای ساختمانی برای تخریب انواع بتن غیر مسلح و بتن مسلح تخریب آجر سنگ و کاشی ملات و تخریب خاک تخریب دژ و سنگ استفاده میشوند و در سایز های مختلف بر اساس وزن دسته بندی میشوند از ۶ تا ۳۲ کیلویی در بازار موجود است.

پیشنهاد ما به شما

بهترین چکش هیدرولیکی

فروش پیکور نو و استوک و لوازم پیکور

فروش پیکور نو و استوک و لوازم پیکور با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button