صفحه اصلی / انواع بیل / آموزش راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل مکانیکی

آموزش راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل مکانیکی

آموزش راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل مکانیکی:

مینی بیل‌ مکانیکی یا بیل مکانیکی کامپکت یکی از انواع بیل‌های مکانیکی می‌باشد که به دلیل ساختار فشرده‌تر و چابکی بیشتر می‌تواند طیف وسیعی از کاربردها را در پروژه‌ها ایفا نماید. مینی بیل‌های مکانیکی می‌تواند با انواع مختلفی از لوازم جانبی اضافه همراه شده و کارهای متفاوتی از گودبرداری گرفته تا برف روبی را انجام دهد. در این مقاله به آموزش راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل خواهیم پرداخت. پس اگر فکر می‌کنید که در پروژه خود به یک مینی بیل مکانیکی نیاز دارید، این مقاله را از دست ندهید.

 

قطعات اصلی مینی بیل مکانیکی:

شناخت قطعات اصلی مینی بیل مکانیکی و درک وظایف هر یک از آن‌ها به شناخت و درک هرچه بهتر مینی بیل کمک شایانی می‌نماید. در این قسمت می‌توانید قطعات اصلی مینی بیل و کاربرد هریک از آن‌ها را مشاهده نمایید.

  • چارچوب زیر اتاقک: بخش زیرین بیل مکانیکی می‌باشد که حرکت بیل را مهیا می‎سازد.
  • بازو: بخشی از بیل که توسط بوم حمایت می‌شود.
  • باکت: بخشی از بیل مکانیکی که در انتهای بازو قرار دارد.
  • کابین: اتاقک بیل که اپراتور در آن نشسته و بیل مکانیکی را کنترل می‌کند.
  • شنی: آن بخش از بیل مکانیکی که حرکت دستگاه بر روی زمین را میسر می‌سازد.
  • چرخ‌های دورگرد: چرخ‌های فلزی که درون شنی قرار گرفته و با حرکت دورانی، شنی‌ها را حرکت می‌دهد.
  • ROPS: حفاظ‌هایی که از آسیب دیدن کابین و اپراتور در هنگام واژگونی بیل محافظت می‌کند.
  • وزنه تعادل: زمانی‌که مرکز ثقل بیل مکانیکی درحین حفاری جابجا می‌شود، از واژگونی بیل جلوگیری می‌کند.
  • شیرهای کنترلی: مواردی چون فشار روغن و قدرت بخش‌های هیدرولیکی بیل را کنترل می‌کند.

فروش قطعات اصلی مینی بیل

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید
شماره تماس: 09121876714

راه‌اندازی مینی بیل :

هرچند که برای راه‌اندازی یک مینی بیل لازم است تا از یک شخص آگاه کمک گرفت و دفترچه راهنمای بیل مکانیکی را مطالعه کرد، نکات مهمی را درخصوص راه‌اندازی بیل مکانیکی برای شما فهرست کرده‌ایم.

  • در ابتدا حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید: به علائم اخطار، نکات نگهداری و تعمیرات و همچنین روش کنترل مینی بیل توجه نمایید. مینی بیل‌های مکانیکی می‌توانند متفاوت از یکدیگر باشند، درنتیجه دفترچه راهنما را با دقت تمام مطالعه کنید تا به درک مناسبی از کنترل و استفاده از مینی بیل مکانیکی در دسترس پیدا کنید.
  • درهنگام سوار شدن به مینی بیل به قانون سه نقطه تماس توجه داشته باشید، کمربند ایمنی را ببندید، بیل را روشن کنید و اهرم قفل ایمنی را پایین ببرید: قانون سه نقطه تماس به این معناست که به هنگام سوار یا پیاده شدن از بیل مکانیکی، حتما دو پا و یک دست یا یک پا و دو دست خود تماس داشته باشید تا دچار لغزش نشوید.
  • پایه‌های تثبیت‌کننده بیل مکانیکی را در صورت وجود بالا ببرید: برخی از بیل‌های مکانیکی از پایه‌های تثبیت‌کننده برای عدم چرخش کنترل نشده و واژگانی استفاده می‌کنند. در این صورت پیش از حرکت دادن بیل لازم است تا پایه‌های تثبیت‌کننده را بالا ببرید.
  • برای شروع حرکت با مینی بیل، پدال‌ها را شناسایی کنید: لازم است تا در ابتدا تمامی موارد گفته شده در دفترچه راهنما را انجام دهید. سپس پدال‌ها و بخش‌های کنترلی دستگاه را شناسایی کرده و نسبت به آن‌ها حس پیدا کنید. در ابتدا استفاده از مینی بیل مکانیکی می‌تواند دشوار باشد اما با کمی زمان گذاشتن می‌توانید مینی بیل خود را به سادگی کنترل کنید.

کاربرد استفاده از مینی بیل مکانیکی
کاربرد های مینی بیل

 

از مینی بیل برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

با اینکه مینی بیل از بیل‌های مکانیکی خزنده ابعاد کوچک‌تری دارند، اما کاربردهای بسیار زیادی در پروژه‌های کوچک و بزرگ دارند. از کاربردهای مینی بیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر خطوط انتقال آب و فاضلاب: استفاده از مینی بیل‌ برای تعمیر خطوط انتقال سیال انتخاب مناسب‌تری نسبت به استفاده از بیل‌های مکانیکی بزرگ می‌باشد.
  • ایجاد استخر و حوضچه: مینی بیل‌های مکانیکی به دلیل ابعاد کوچک‌شان برای ایجاد استخر در حیاط خلوت خانه و جاهای کوچک می‌باشد.
  • برف روبی: از مینی بیل‌ مکانیکی می‌توان برای پاک کردن جاده‌ها و راه‌ها از برف استفاده نمود.
  • تخریب سازه‌های کوچک: از مینی بیل‌های مکانیکی می‌توان برای تخریب سازه‌های کوچک بخصوص در محیط‌هایی که فضای باز زیادی ندارند، استفاده نمود.
  • حفر چاله: ساختار کوچک و جمع‌وجور مینی بیل باعث شده تا از آن برای حفر چاله در مناطقی که دسترسی نسبتا سختی دارند، استفاده شود.

 

مقایسه مینی بیل مکانیکی با بیل‌‌های مکانیکی‌ استاندارد:

شاید این سوال برایتان مطرح شود که کدام نوع از بیل‌های مکانیکی برای پروژه شما مناسب‌تر است، مینی بیل مکانیکی یا بیل‌های مکانیکی استاندارد؟

مینی بیل‌ به دلیل ابعاد جمع‌وجور خود مزایای دارد که بیل‌های مکانیکی خزنده و چرخ‌دار فاقد آن‌ها هستند. در این بخش به مقایسه مینی بیل‌ مکانیکی با بیل‌های مکانیکی خزنده و چرخ‌دار پرداخته‌ایم تا مزایا و معایب مینی بیل برای شما روشن‌تر شود.

  • سبک‌تر و کوچک‌تر: مینی بیل مکانیکی سبک‌تر و کوچک‌تر بیل‌های مکانیکی می‌باشند، درنتیجه توانایی آن‌ها در بلند کردن بار، کمتر از بیل‌های مکانیکی دیگر می‌باشد.
  • قدرت مانور بالاتر: استفاده از مینی بیل به لطف ابعاد کوچک آن در مناطق صعب‌العبور و فضاهای تنگ بسیار ساده‌تر بوده و چابکی بیشتری از بیل‌های مکانیکی دیگر دارد.
  • دقت بالاتر: مینی بیل‌ برای حفاری‌هایی که نیاز به دقت بالایی دارند، گزینه مناسب‌تری از سایر بیل‌های مکانیکی می‌باشند.
  • فرسایش کمتر: از آنجایی‌که مینی بیل‌های مکانیکی برای کارهای سبک‌تر مورد استفاده قرار گرفته و فشار کمتری را تجربه می‌کنند، فرسایش کمتری از سایر بیل بیل‌های مکانیکی تجربه می‌کنند.

 

نکات ایمنی پیش از استفاده از مینی بیل مکانیکی:

هر اپراتوری پیش از استفاده از مینی بیل می‌بایست درک مناسبی از نحوه کار ماشین داشته و دفترچه راهنمای مینی بیل را به خوبی مطالعه کرده باشد. با این‌حال در این بخش، نکات ایمنی مهمی که پیش از استفاده از مینی بیل باید مورد توجه اپراتور قرار گیرد را ذکر خواهیم کرد.

1 – مینی بیل مکانیکی را از جهت هرگونه آسیب بررسی کنید:

اولین کاری که اپراتور بیل مکانیکی باید انجام دهد، بررسی بیل از بابت هرگونه آسیب یا ضایعه می‌باشد. نشتی مایعات، پایین بودن سطح روغن و شل بودن سیم‌ها و سایر مشکلات احتمالی بیل مکانیکی را بررسی کنید تا خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها را برای خود و سایر کارگران مشغول کار از بین ببرید.

2 – منطقه اطراف را بررسی کنید:

پیش از راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل لازم است تا محیط اطراف آن را بررسی نمایید. نزدیک بودن کارگران به بیل مکانیکی، شیب‌ زمین، زباله‌ها و موانعی که می‌توانند برای بیل ایجاد مشکل کنند را شناسایی کرده و سپس اقدام به استفاده از بیل مکانیکی نمایید. مواردی مانند رطوبت، سست بودن خاک سطح و بارندگی می‌تواند سبب لیز خوردن بیل مکانیکی، حتی از شیب‌های کند شوند، پس به شرایط اطراف دقت ویژه‌ای داشته باشید.

3 – محدودیت‌های ماشین را بشناسید:

به ظرفیت حفاری و بالابر مینی بیل مکانیکی خود توجه نموده و بار مضاعفی روی بیل تحمیل نکنید. همچنین پیش از شروع حفاری دقت داشته باشید که بیل مکانیکی بر روی زمین خشک و صاف قرار گرفته باشد تا خطر واژگونی بیل مکانیکی خود را کاهش دهید.

 

فروش قطعات اصلی مینی بیل

با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت
ارسال به تمام نقاط کشور با ضمانت
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید
شماره تماس: 09121876714

جمع بندی:

مینی بیل‌های مکانیکی به لطف ساختار جمع و جور خود در پروژه‌های کوچک و بزرگ کاربردهای فراوانی پیدا کرده‌اند. استفاده از مینی بیل مکانیکی مزیت‌های خاصی از جمله دقت و قدرت مانور بالا را برای شما ایجاد نموده و ابعاد کوچک آن، استفاده از مینی بیل را در مناطق دوردست و فضاهای تنگ بسیار آسان‌تر می‌نماید.

برای راه‌اندازی و استفاده از مینی بیل مکانیکی لازم است تا همانند هر تجهیز و ماشین دیگری، دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه نموده و نکات امنیتی را درهنگام استفاده از آن لحاظ نمایید. عدم توجه به توصیه‌های سازنده می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای ماشین و اپراتور به همراه داشته باشد، پس نسبت به نکات امنیتی و آموزش‌های درج شده در دفترچه راهنما توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

پیشنهاد ما به شما

قطعات لودر کاترپیلار 950

نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول

  نقد و بررسی لودر چرخدار کاترپیلار 950H پارت اول نقد و بررسی لودر چرخدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button