صفحه اصلی / ناخن / ناخن بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی یکی از مهم ترین قطعات مصرفی مورد استفاده در بیل های مکانیکی، لودر، بلدوزر و گریدر است. این قطعه به وسیله پین و آداپتور به باکت بیل مکانیکی متصل می شود.این قطعه یکی از حساس ترین قطعات مصرفی این ماشین آلات می باشد، و به دلیل کار مستقیم با خاک و سنگ تحت تاثیر فشار مکانیکی و سایش بر اثر اصطحکاک می باشد، که این عوامل به مرور باعث فرسودگی و یا شکستگی ناخن می شوند.

روش های تولید ناخن

ناخن ها به طور کلی به دو روش فورج و ریختگری تولید و روانه بازار می گردد که لازم به ذکر است روش فورج به لحاظ داشتن ساختار یکنواخت و نیز خواص مکانیکی مطلوب، بهترین شیوه برای تولید این قطعه می باشد.از مهم ترین معایب تولید به روش ریختگری می‌توان به وجود حفره و مک های موجود در قطعه اشاره نمود که عمدتا منجر به شکست ناخن می گردد.

چهار نکته کلیدی برای انتخاب درست ناخن بیل مکانیکی

کیفیت ساخت : ساختار و مواد ساخت ناخن بیل مکانیکی بسیار مهم است. همچنین کیفیت شکل قطعه و محل نصب آن. زیرا این موارد مستقیما با عمر قطعه و میزان سایش و مقاومت آن در ارتباط است.

عمر سایشی : عمر سایشی ناخن متاثر از عوامل مختلفی است.اکثر ناخن‌های مصرفی برای بارگیری و حمل مواد مناسب هستند. زیرا برای ترانشه زنی یا حفاری نیاز به ضربه و نفوذ می‌باشد که ناخن‌های مخصوص خود را می‌طلبد.

نفوذپذیری : میزان سطحی از ناخن که در هنگام نفوذ با زمین برخورد می‌کند، کارامدی ناخن را تعیین می‌کند. اگر ناخن عرض زیادی یا صاف باشد، بیل مکانیکی انرژی بیشتری برای نفوذ در مواد نیاز دارد. در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می‌شود و نیروی بیشتری به موتور و قطعات ماشین می‌آید.

طراحی ایده آل ناخن

طراحی ایده آل ناخن این است که به صورت خود تیز کننده باشد و با انجام سایش سطوح آن، به تیز بودن سطحش ادامه دهد.

ضربه زنی: ناخن‌های با مقاومت ضربه‌ای بالا، در برابر ضربات ناشی از نفوذ و نیروهای شکست استحکام بیشتری دارند. این ناخن‌ها مناسب حفاری و ترانشه برداری در زمین‌های سفت و محکم سنگی که نیروی شکست بالایی نیاز دارند، می‌باشند.

برای انتخاب ناخن دو فاکتور مهم را بررسی کنید:1 برای محیط های معمولی شنی پیشنهاد استفاده از ناخن تیغه ای شکل می باشد 2-در میحط های معدنی سنگ لاخی از ناخن نوک تیز استفاده کنید.

چند نوع از ناخن ها و ویژگی های مهم آنها

ناخن TIGER : دارای نوک تیز،دارای قدرت نفوذ بسیار عالی در یخ، سنگ و محیط های سخت،به علت نوک تیز بودن (مواد در معرض سایش کمتر) طول عمر پایین.

ناخن TWIN TIGER : دارای دو زبانه نوک تیز، دارای نفوذ عالی همراه با طول عمر بیشتر نسبت به TIGER ، قدرت اهرم پایین تر به دلیل دو زبانه بودن.

ناخن PENETRATOR : نفوذ بالا، به دلیل ضخیم بودن قسمت نوک طول عمر متوسط به بالا، مناسب سنگهای رسی و شیلی که در حد پایین فشرده و سخت هستند.

ناخن SYL : نفوذ و حفاری خوب در انواع محیط های متوسط و سخت، نقطه نفوذ تیز به دلیل لبه های برآمده، طول عمر متوسط.

ناخن ROCK CHISEL : بهترین گزینه برای سنگ و زمین های سخت، فشار کمتر به ماشین به دلیل اهرم مناسب این ناخن، بازدهی بالاتر باکت از نظر طول عمر.

ناخن (RE)ROCK ABRASION : از نظر کاربرد همانند نوع قبلی( RC )است البته به دلیل بکاربردن متریال ضد سایش بیشتر در زیر سطح آن بهترین گزینه برای محیط های با سایش بالا میباشد.

ناخن STANDARD LONG (استاندارد بلند) : مناسب عملیاتهای معمولی چند گانه،فراوانی و در دسترس بودن از بهترین ویژگی های این نوع ناخن است.

ناخن FLARE : مناسب گل ولای و زمین نرم، بهترین گزینه برای لایروبی و تمیزکاری

ناخن HEAVY DUTY LONG : از نظر ظواهر همانند نوع استاندارد بلند می باشد، مهمترین ویژگی این نوع از ناخن داشتن گوشته بیشتر و همچنین دارای بالاترین مدت دوام نسبت به بقیه ناخن ها است.

پیشنهاد ما به شما

ناخن باکت لودر کوماتسو

فروش ناخن باکت لودر کوماتسو با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت ارسال به تمام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button